În 1999, când am înființat grădinița noastră, am dorit să oferim o alternativă modernă la sistemul educațional existent, pentru sighișoreni și nu în ultimul rând pentru proprii noștri copii. De atunci, am adaptat și continuăm să adaptăm curricula grădiniței în acord cu toate dezvoltările domeniului educațional și psihologic.
Pentru copii, învățarea se face în principal prin joc – un proces individual prin care ei descoperă lumea, își formează personalitatea, încrederea în sine și ceilalți.
Iar scopul nostru este exact acesta: să oferim un mediu sigur care să stimuleze explorarea și curiozitatea în ritm propriu, fără stress, să le formeze deprinderile individuale și sociale pe care le vor folosi toată viața.
Grupe de vârstă și limbi de predare



Tigergruppe
Germană, 2–4 aniTigergruppe
2–4 aniPredare în limba germană
Hasengruppe
Germană, 4–6 aniHasengruppe
4–6 aniPredare în limba germană
Butterfly Group
Engleză, 2–6 aniButterfly Group
Grupă combinată 2–6 aniPredare în limba engleză
Curricula
Obiective
- Dezvoltarea personalității și încrederii în sine, a dorinței de cunoaștere a lumii și autocunoaștere.
- Dezvoltarea comunicării orale
- Abilități de citire și scriere
- Abilități numerice și tehnice
- Dezvoltarea expresivității artistice
- Dezvoltare fizică și a sănătății
- Înțelegerea lumii
Activități
Dezvoltarea exprimarii orale
- sa participe la activitatile de grup in calitate de vorbitor si de auditor
- sa inteleaga si sa transmita mesaje simple (sa indeplineasca diferite instructiuni)
- sa asculte un text (o poveste), sa-i repovesteasca pe scurt, sa raspunda la intrebari legate de textul ascultat;
Educarea unei exprimari orale corecte fonetic, lexical si sintactic
- sa recunoasca un anumit sunet la inceputul, la sfarsitul sau la mijlocul unui cuvant;
- sa foloseasca in vorbire cuvinte nou invatate, sa se exprime corect gramatical;
Dezvoltarea creativitatii si expresivitatii limbajului oral
- sa povesteasca, sa recite cu intonatie;
Dezvoltarea capacitatii de a intelege si transmite intentii, ganduri, semnificatii prin limbajul scris
- sa recunoasca existenta scrisului unde il vede;
- sa inteleaga ca acel scris inseamna ceva (o eticheta pe un sertar ne spune ce este inauntru etc.);
- sa spuna despre ce e vorba in text urmarind imaginile (pozele);
- sa aiba interes pentru citit (sa-i intereseze cartile, sa stie sa le deschida, sa intoarca paginile);
- sa recunoasca litere si cuvinte simple (sa spuna care sunt la fel, fara sa le rosteasca neaparat);
- sa cunoasca literele alfabetului;
- sa foloseasca materiale simple pentru a realiza o sarcina data (ex: crearea diferse albume prin decupaje din reviste despre temele date);
- sa stie sa manuiasca instrumentele de scris, sa aiba o pozitie corecta la masa de scris
- sa transmita mesaje “scriind” desene, simboluri;
1. Dezvoltarea operatiilor intelectuale prematematice
- sa inteleaga relatiile spatiale (sus-jos, inainte-inapoi…);
- sa realizeze clasificari (toate obiectele rosii, toate obiectele mari, rotunde, patrate etc.); – sa realizeze serii (ordonare de la cel mai mic la cel mai mare, scurt…lung…);
- sa stabileasca relati intre obiecte prin comparatie (un betisor e mai gros decat celalalt, facem perechi cu obiecte care sunt la fel…);
- sa construiasca alternante (rosu-alb-rosu-alb);
2. Dezvoltarea capacitatii de a intelege si utiliza numerele si cifrele
- sa numere de la 1-3 (gr. mica), 1-5 (gr. mijlocie), 1-10 (gr mare), recunoscand grupele cu 3/5/10 obiecte si cifrele corespunzatoare;
- sa aseze o cifra la locul ei in sirul numerelor;
- sa spuna al catelea e un obiect intr-un sir (numeralul ordinal); – sa aduna si sa scada cu 1-2 unitati cu ajutorul materialului concret.
3. Recunoasterea, denumirea, construirea formelor geomatrice
4. Dezvoltarea capacitatii de rezolvare a problemelor
- compune probleme simple dupa imagini, cunoaste semnificatia simbolurilor + si -, rezolva probleme cu ajutorul materialului concret sau dupa imagini.
1. Dezvoltarea capacitatii de cunoastere si intelegere a mediului inconjurator precum si stimularea curiozitatii pt investigarea acestuia
- sa cunoasca elemente componente ale lumii inconjuratoare (parti ale corpului uman, ale plantei, forme de relief, reactii ale plantelor, animalelor si omului sub influenta unor factori de mediu;
- sa recunoasca schimbari si transformari in mediu (fenomene ale naturii, caracteristicile anotimpurilor, lunile fiecarui anotimp, modificari in viata omului, a plantelor si animalelor in fiecare anotimp);
- sa exploreze fenomene si procese din mediu (dizolvare, colorare, ardere, fierbere, cum creste o planta in sala de grupa)
- sa cunoasca elemente ale mediului social si cultural (evenimente precum Pastele, Craciunul…);
2. Utilizarea unui limbaj adecvat in prezentarea unor fenomene din natura si din mediul inconjurator
- sa comunice idei si impresii pe baza observatilor
3. Formarea si exersarea unor deprinderi de ingrijire si ocrotire a mediului
- sa fie dispusi sa participe la actiuni de ingrijire si protejare a mediului;
- sa aplice norme de comportare specifice asigurarii sanatatii si protectiei mediului (respectarea regulilor de igiena, ordine, curatenie la locul de joaca, comportament civilizat cu colegii de joaca)
1. Formarea unor deprinderi de lucru pentru realizarea unor desene, picturi, modelaje
- sa redea teme plastice specifice desenului (util. corecta a instrumentelor de lucru, pozitia corpului corecta, completare de siluete, elem. decorative …);
- sa obtina forme prin tehnici specifice picturii (aplicarea culorii, combinarea culorilor, realiz. unor compozitii plastice);
- exersarea deprinderilor tehnice specifice modelajului (pregatirea plastilinei, modelarea prin miscare translatorie, lipire, adancire apasare, miscare circulara, apltizare)
2. Realizarea unor corespondente intre dif. elemente de limbaj plastic si obiecte din mediul inconjurator
- sa recunoasca elemente ale limbajului plastic (puncte, linii…), forme si culori in mediul inconj.;
- sa cunoasca materiale si instrumente de lucru, modul de utilizare;
- sa foloseasca un limbaj adecvat specific acestor activitati (sablon, amprenta, colaj, stropire, stampilare, decolorare, suprapunere, decorare…);
3. Stimularea expresivitatii si creativitatii prin desen, pictura, modelaj, bricolaj
- sa compuna in mod original si personal spatiul plastic;
- sa interpreteze liber, creativ lucrari plastice exprimand sentimente estetice (descrierea lucrarilor proprii sau ale celorlalti copii).
1. Cunoasterea deprinderilor igienico-sanitare pt mentinerea starii de sanatate
- sa mentina igiena echioamentului; sa aplice reguli de igiena a efortului fizic (sa nu alerge cu gura deschisa, sa nu bea apa imediat dupa efort, inspirare pe nas, expirare pe gura);
2. Formarea si dezvoltarea deprinderilor motrice de baza si utilitar-aplicative
- sa aiba o tinuta corporala corecta in pozitia stand, sezand si in deplasare;
- sa perceapa componentele spatio-temporale: ritm, durata, localizare (ex cu numararea timpului sau cu repere spatiale…)
- sa utilizeze deprinderile insusite in diferite contexte;
3. Stimularea calitatilor intelectuale, de vointa si afective in vederea aplicarii independente a deprinderilor insusite
- sa se foloseasca de actiuni motrice invatate pt a exprima sentimente si/sau comportamente, pt a raspunde la diferiti stimuli;
- sa manifeste in timpul activit. atitudini de cooperare, spirit de echipa si de competitie. fair-play.
1. Formarea capacit. de receptare a lumii sonore si a muzicii:
- descopera lumea cu ajutorul auzului (ascultarea sunetelor din natura);
- diferentiaza timbrul sunetelor (galagia si linistea, sunete produse de batai din palme, dif. obiecte);
- diferentiaza intensitatea sunetelor (tare-incet);
- diferentiaza durata (sunete mai lungi, mai scurte);
- diferentiaza inaltimea sunetelor (DO1-DO2 gr. mica, DO-SOL gr mijlocie, DO-MI gr. mare)
2. Formarea capacitatilor de exprimare prin muzica
- sa cante cu dezinvoltura cantece pt copii (in colectiv, in grupuri mici si individual);
- sa cante acompaniati de educatoare;
- sa acompanieze ritmic cantecele (cu batai din palme, de obicei);
- sa asocieze miscari cantecului;
- sa exprime prin miscare starea sufleteasca creata de muzica;
- sa exprime intr-un joc impresia muzicala (dramatizare, pantomima, povestire);
- sa improvizeze spontan combinatii ritmice pe silabe sonore, onometopeice (jocul de creatie – creeaza melodii);
- sa improvizeze motive sincretice (text onomatopeic+melodie, text onomatopeic+miscare, text onomatopeic+melodie+miscare);
- sa asculte si sa recun. fragmente din creatii muzicale nationale si universale (auditii).